VELKÝ JARNÍ VÝPRODEJ -  produkty za skvělé ceny

 Více informací naleznete zde >>  Akce trvá ještě:  

Kategorie
 
 
 

Merkur

 
 
Merkur
 
 
Nejprodávanější produkty
MERKUR - Motyčka Velká
Skladem
Ušetříte: 10 %
Dostupnost
Dostupnost: Skladem

MERKUR - Motyčka Velká

0 / 5
91 Kč 82 Kč
MERKUR - Rýček Velký
Skladem
Ušetříte: 10 %
Dostupnost
Dostupnost: Skladem

MERKUR - Rýček Velký

0 / 5
93 Kč 84 Kč
 
 
 
 
Seřadit podle: Řadit vzestupně
 
MERKUR - Motyčka Velká
Skladem
Ušetříte: 10 %
Dostupnost
Dostupnost: Skladem

MERKUR - Motyčka Velká

0 / 5
91 Kč 82 Kč
MERKUR - Rýček Velký
Skladem
Ušetříte: 10 %
Dostupnost
Dostupnost: Skladem

MERKUR - Rýček Velký

0 / 5
93 Kč 84 Kč

 
 
Merkur

Merkur

 

Historie

Stavebnice Merkur je velmi populární česká značka a prodává se již od poloviny 20 století 20 let. Ze stavebnice je možné postavit například jeřáby, silniční a kolejová vozidla a jiné modely. Firmu Inventor založil pan Jaroslav Vancl. Před založením si nechal patentovat dětskou stavebnici pod názvem Inventor. Na začátku se tyto stavebnice spojovaly s kovovými háčky no později tvořily pásy a profily různých tvarů a délek z lakovaného ocelového plechu spolu se sítí, která má předvrtané otvory. Dnes už jsou spojovány maticemi, šrouby, ozubenými a neozubených koly a dalšími potřebnými součástkami. Při své výrobě ji použil Otto Wichterle na výrobu kontaktních čoček.

 


V roce 1933 se začaly vyrábět stavebnice s možností postavení elektrických modelů Merkur Elektrus. Až do počátku druhé světové války vznikly úpravy na krabicích, návodech a součástek. Až někdy kolem roku 1930 se začal vývoj plechových vláčků. Tehdy v Evropě se na trhu prodávaly již smontované hračky a proto byla urychleně vyvinuta samostatná výroba vláčků. Konstruktérem byl František Jirman, který se inspiroval předlohou lokomotivy Mikádo. Po úspěchu na trhu se pan František Jirman rozhodl že vytvoří větší lokomotivu. Doplněna byla čtyřnápravovými  podvozkovými vozy. V Evropě se vláčky Merkur staly nejoblíbenějším a nejrozšířenějším typem. V roce 1940 kvůli nedostatku barevných kovů byla zastavena výroba. Obnovila se až po válce. Sortiment se rozšířil o nové typy vozů. Počátkem 50 let firma Vincla byla zrušena.

 


V únoru v roce 1955 byla žádost o známku Merkur znovu podána. Výroba vlaků byla v roce 1968 zrušena a nástroje na výrobu vláčků se zlikvidovaly. Od 60 let 20 století byla Kovopodnikom exportována do celé Evropy. Po sametové revoluci byla založena firma Komeb. Pokračovala ve výrobě Merkuru ale později po roce 1993 došlo změně číslování stavebnic. Po svém dědovi později získal Jaromír restituci a začal podnikat v kovovýrobě. Pokusil se dát znovu do pohybu zastavenou výrobu. Po třech letech dlouhé komunikace se správcem konkurzní podstaty se mu podařilo vybojovat a zachránit českou hračku.

 

Po kovových stavebnicích následovaly stavebnice ze dřeva a kartonu. Úspěch začal stavebnicí pod názvem Mecanics made easy. Nejznámější obchodní značkou pro stavebnice byla Meccano spolu s Erector Set. Tyto stavebnice se vyráběly v letech mezi 1908 a 1980. V Německu sklidila úspěch stavebnice firmy Walther Walther s Ingenieur Bauspiel. No v roce 1915 zanikla. V roce 1911 přišla stavebnice Stabil. Společnost AC Gilbert Company, která až do roku 1913 vyráběla stavebnice Erector Set zbrankrotovala v 1967. Francouzská firma Meccano S.N.dnes vyrábí stavebnice Meccano a Erector Set. Firma Inventor zahájila výrobu Merkur stavebnice. Po privatizovaní v roce 1993 zbankrotovala a díky koupi společnosti Jaromíra Kříže byla česká hračka zachráněna. Dnes proniká Merkur na tuzemské i zahraniční trhy.